Een bedrijfspand is onherkenbaar als je geen gebruik maakt van gevelreclame. Daarom is het
investeren in reclame op de gevel noodzakelijk. In dit blog vertellen we je welke soorten
gevelreclame er zijn en geven we je een aantal belangrijke tips die je kunt toepassen om de
effectiviteit van gevelreclame te vergroten.
Doosletters
Doosletters zijn ideaal om dag en nacht je bedrijfspand zichtbaar te maken. De letters hebben
ingebouwde verlichting en kunnen afzonderlijk van elkaar worden vormgegeven. Daardoor zijn ze
veelzijdig.
Verlichte en onverlichte doosletters kun je rechtstreeks op de gevel monteren of op een aluminium
frame dat je op het dak monteert.
Freesletters
Met Freesletters maak je de meest stijlvolle gevelreclame. Freesletters zijn in tegenstelling tot
doosletters zeer dun, waardoor ze niet alleen stijlvol zijn, maar ook strak ogen.
Het enige nadeel van freesletters is dat je ze niet van verlichting kunt voorzien. Althans, niet van
directe verlichting. Je kunt de letters namelijk wel met behulp van led-spots indirect verlichten.
Lichtbakken
Lichtbakken zijn met name een goede oplossing voor gevelreclame als je bijvoorbeeld een
winkelpand hebt in een drukke winkelstraat. Je kunt de lichtbakken namelijk met de kopse kant
tegen de gevel monteren, zodat je reclameboodschap al van een grote afstand zichtbaar wordt en
klanten je winkel eenvoudig kunnen erkennen.
Lichtbakken zijn niet alleen verkrijgbaar in een traditionele rechthoekige of vierkante vorm. Je kunt
namelijk ook bijvoorbeeld een kubus of een cirkel laten maken.
Spandoeken
Spandoeken zijn niet zo stijlvol aan de gevel, maar ze bieden een groot voordeel ten opzichte van de
andere vormen van gevelreclame. En dat is dat je ze eenvoudig kunt verwisselen. Een spandoek is
relatief goedkoop, waardoor je geen enorme bedragen hoeft te investeren als je afwisselende
gevelreclame wilt.
Dit is ook de reden waarom spandoeken vaak worden toegepast bij bijvoorbeeld tuincentra of
winkels waar steeds weer een andere aanbieding onder de aandacht van de doelgroep moet worden
gebracht.
Tips voor effectieve gevelreclame
Gevelreclame maakt je bedrijf herkenbaar, maar is niet vanzelfsprekend daardoor ook effectief. Let
daarom op de volgende zaken als je investeert in gevelreclame:
– Voeg een slogan toe aan de gevelreclame. Alleen een bedrijfsnaam zegt niet zoveel. Sterker
nog, het zegt vaak niks over het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf. Met een slogan
kun je dat wel communiceren.
– Zorg altijd dat de gevelreclame ‘s nachts verlicht is als je bedrijf op een plek gevestigd is waar
dag en nacht mensen zijn.
– Let op dat de kleuren van de gevelreclame niet wegvallen op de kleur van de gevel. Als dat
wel het geval is, kijk dan of je de kleuren van de gevelreclame kunt aanpassen of dat je de
reclame op een achtergrond kunt plaatsen.
– Maak gevelreclame niet te klein, het moet op afstand mogelijk zijn om de boodschap goed te
kunnen lezen.