Skip links

Dit is waarom autoreclame steeds populairder wordt onder bedrijven 

Bedrijven maken steeds meer gebruik van verschillende marketinginstrumenten om hun naamsbekendheid te vergroten. Er was een tijd waarin vooral naar online marketing werd gekeken. Inmiddels is dat wel anders. Steeds meer ondernemers begrijpen dat offline en online marketing elkaar horen te versterken. Dit zien we dan ook steeds duidelijker terug in het dagelijks leven. Een goed voorbeeld is het gebruik van autoreclame. 

Hierbij moet je niet alleen denken aan auto’s met logo’s of zelfs telefoonnummers, maar ook aan de reclame die je soms langs de weg ziet staan om automobilisten beter te kunnen bereiken. Niet alleen bedrijven maken hier gebruik van, maar bijvoorbeeld ook politieke partijen. Kijk maar eens rond in de verkiezingstijd. Verkiezingsborden zijn dan op vrijwel elke hoek te vinden. Geen wonder, want dergelijke vormen van reclame bieden ongelooflijk veel voordelen. In dit artikel leggen we uit waarom dit steeds populairder wordt. 

Ongedwongen karakter 

We worden tegenwoordig al constant blootgesteld aan reclame. Zelfs als we daar helemaal geen behoefte aan hebben. Denk bijvoorbeeld aan de spam die je dagelijks in je mailbox ontvangt. De consument begint dit soort vormen van marketing dan ook steeds meer te verafschuwen. 


Het ongedwongen karakter van autoreclame of reclame langs de weg is dan ook veel prettiger. De consument bepaalt zelf of hij dit wil zien en of hij hier bewust iets mee gaat doen. Bovendien valt de reclame vaak minder op. Het komt voorbij en onbewust zorgt het voor herkenning bij de consument, maar het is niet zo dat hij hier constant naar moet kijken of gedwongen wordt om actie te ondernemen.

In de huidige tijd waarin consumenten steeds meer een aversie ontwikkelen tegen reclameuitingen, zien we dat deze vorm van reclame dan ook erg goed valt. 

Veel contactmogelijkheden 

Reken maar eens uit hoe vaak potentiële klanten langs een reclamebord zullen rijden. Zeker als dit op hun alledaagse route ligt. En wat nou als je ook jouw logo op je voertuig laat plaatsen? Hoe vaak kom je dan wel niet in contact met anderen? Zeker in de file. Mensen worden onbewust blootgesteld aan het merk en logo van jouw bedrijf. De kleuren, het lettertype, het volledige design: alles valt op. Hierdoor creëer je meer herkenbaarheid voor het bedrijf en zal je merken dat het vertrouwen bij mensen onbewust groeit. 

Bereik de lokale doelgroep 

Wil je voor de doelgroep op lokaal niveau aanspreken? Dan is autoreclame of langs de weg uitstekend geschikt. Hierbij bereik je vooral de mensen bij jou in de buurt. De mensen die baat hebben bij de diensten en producten die jij lokaal aanbiedt. Dit maakt dat je beter in kunt zoomen op de doelgroep die je hoopt te bereiken. Dit is bij online marketing bijvoorbeeld veel lastiger omdat je al snel een bredere doelgroep aanspreekt en deze wellicht niet allemaal even geïnteresseerd zijn of baat hebben bij jouw diensten.

Return to top of page